Translate

onsdag den 20. februar 2013

1991

18 år og meget myndig! Husker jeg fik 9000,- af mine forældre i fødselsdagsgave, de var øremærket til en andelslejlighed i min mormors andelsforening i svømmehals kvarteret på Frederiksberg, der flyttede jeg så ind i en lille port lejlighed med toilet i kælderen, (det var helt klart året der blev tisset en del i køkkenvasken) på det tidspunkt tror jeg faktisk der kun der boede gamle damer plus 60 i hele det kvarter...og så
mig, tror de havde levet stille i mange år, men det fik jeg så lavet om på.....

arbejdede fuldtid på et plejehjem på Nørrebro, et job jeg elskede højt og stadig nærmest dagligt tænker tilbage på. Anede ikke hvad jeg skulle bruge livet til...arbejdede og festede igennem, enten på klaptræet, men helst på matriklen, pensionisterne var i chok og endnu værre mormor dybt flov og jeg var fucking ligeglad. Det høre sig til historien at min oldemor havde ejet ejendommen og ved hendes død blev det til andele, min mor er vokset op på 4. sal og jeg er kommet der hele mit liv, så ejerfonemmelserne er store, det er de gamle damer enige med mig i og omtaler mig konstant som værtindens oldebarn, hvor meget respekt kan man ha for det som 18 årig NOT ME!
-de lærte med tiden at falde i søvn til tonerne fra sort sol...

Jeg fik også et dankort det år, det blev sjovt nok spærret....gange mange!

Jeg var kæreste med Mikkel og vi slog hele tiden op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar