Translate

mandag den 25. februar 2013

2011 -LORTEMOR

Barnet skulle med på indkøbstur til Bangkok, havde skam også gjort mig umage i forhold til når jeg rejser alene, forsikringer og vacciner totalt på plads, begge pas virkede, så alt burde være på sin plads!
Og så afsted med os, ej hvor dejligt det endelig lykkedes at komme afsted sammen, var det eneste vi sagde til hinanden hele vejen ud til lufthavnen, vi tjekker ind hos KLM, ingen ko på isen, vi køber mascara, spiser hotdogs og bevæger os mod gaten, flyet har besluttet sig til at flyve 20 minutter tidligere end planlagt, så vi kommer i sidste øjeblik og de meddeler os at de desværre ikke vil have os med, eller i hvert fald ikke Barnet, da hendes pas udløber om 5 mdr og 24 dage, det skal være gyldigt 6 måneder frem for at komme ind i Thailand....DET ANEDE JEG SGU DA INTET OM, har vist været for mange gange i bangkok, til helt at ta deres visum regler seriøst.....Any way 10 sekunder havde vi til at beslutte os, flybilleterne havde været kostlige og jeg skulle jo faktisk på arbejde, Husker tydeligt at vi stod og så på at vores kufferter blev fragtet ud af flyet igen og at ham bagage manden råbte at nu måtte vi beslutte os, skulle kufferter ind eller ud af flyet... det endte med jeg kyssede en stortudende datter farvel der ude i gaten, og løb selv ind i flyet, ring til din far og prøv at gå ned i KLM og se om du kan få dine penge retur, fik jeg lige råbt efter hende (hvilket jeg tvivlede på eftersom fejlen var helt på min side, men de ku nu godt ha sagt noget da vi tjekkede vores baggage ind)

Og der sad jeg så i et fly på vej til Amsterdam på mellemlandning, fuldstændig stortudende og hysterisk, havde man kunne trække en nødbræmse var det blevet gjort, følte mig som den tarveligeste og mest uansvarlige mor i verden, i kategorien af dem som burde være tvangs kastreret i 15 års alderen, tænk at jeg kunne forlade hende, stortudende der midt i en lufthavn, det er bare ærgeligt skatter, mor har kvajet sig og du må så lige være alene hjemme i 10 dage, alt imens mor damper til de varme lande....LÆKKER MOR, FY FOR SATAN!!! Som kronen på værket forlod jeg hende uden en øre på lommen så hun måtte kører på røven i toget tilbage til Nørreport og fik selvfølgelig en togbøde oven i hatten.......og så snakker vi ikke mere om det.

Har aldrig tuddet så hysterisk offentligt før, en del af flyet var vist også en anelse skræmt...... havde selvfølgelig heller ikke i hysteriets navn fået slukket min telefon, så i det sekund vi landede tikkede der en sms ind...."hej mor, har fået ny billet til imorgen og forlænget mit pas" og så fik de andre passagere ellers en skizofren kælling at opleve, ringe inde fra flyet, EJ HVOR LIVET FANTASTISK, HALLELUJA, VENTER PÅ DIG I BANGKOK.....HURRA HURRA....! (vi sku været fløjet videre samme dag til Chaing mai)

Tilbragte en mærkelig nat på mystisk hotel alene i Bangkok, velvidende at barnet som ikke havde fløjet alene før var på langdistance flyvning alene med stop i Amsterdam, alt imens jeg konstant blev ringet op af fuldere og fuldere eks. mand som ikke var for fin til at fortælle mig hvilken lortemor jeg var.....tror ca. jeg røg mindst 200 smøger den nat.

Hun landede i Bangkok stortudende næste morgen, havde siddet omringet af tyve stive nordmænd, der havde scoret både tæppe og pude fra hende imens hun sov....meget kan man sige om det hele, men havde en datter der ikke veg fra min side de næste mange dage, det var lige før vi gik på toilettet sammen, og det var nu egentlig ret hyggeligt

Det var så året jeg tildelte mig selv (på en måde i samråd med fuld eks. mand) diagnosen LORTEMOR med SUPERSEJ DATTER!!!
-Og det gav barnets farfar mig forøvrigt fuldstændig ret i, tror ikke han talte til mig det næste halve år......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar